fredag 20 april 2012

Äventyr...

I Onsdags bar det av på ännu ett litet äventyr vi gav oss av redan vid 7 tiden på morgonen å första stopet var ett av dom stora vattenfallen här. Var jätte häftigt att få se det å jätte fint även fast det kändes som man fick en dusch även om man stor vid sidan om det.

Efter det skulle vi åka å kolla på två sjöar å ris odlingen men på en rastplats fick vi se ett gäng med apor så det blev ett stopp där med, dom var ju så söta. Dom brude sej inte ens att vi stog brevid dom å tog kort.
Sen bar det av till den kända hanverkstaden Ubud å vi började med en promenad i på målargatan å kollade lite på alla tavlor som fanns där. Efter det bar det av mot centrum för att boka fosränningen hos ett företag där, Så vi kunde ge oss av på forsen fanns tid när vi kom dit så vi kinde köra direkt. Var verkligen super kul å naturen runt forsen var jätte vacker. Dock har jag inte hunnit få in bilderna därifrån i datorn så ni får se dom vid ett senare tillfälle.
Efter fors ränningen åkte vi till marknaden i Ubud å gick där en stund å vi av slutade hela äventyret i Ubud med att åka till området med trähantverk å där såg jag mycket vackert jag hade velat ta med hem. Blev lite shopping köpte tvåstycken träskulpturer ca 30cm höga kanske lite mer men runt där nånstans. Den ena är på en manskropp fast utan ben armar å huvud å den andra på en kvinna, ungefär som skulpturen av kvinnan nedan på bilden. Tyvärr kan jag inte vissa dom just nu för jag vill inte packa upp dom då dom är in tejpade i massa tidningspapper så jag skall kunna frakta hem dom så småningom.
När vi kom hem den kvällen var vi jätte trötta så det var bara att gå och äta på grann hotellet å sen krypa ner i sängen å sova.
Oj vad klockan är mycket nu måste nog sova om jag skall orka upp imån för berätta mer imån om går dagen idag finns det inte så mycket mer att berätta än att vi har solat hela dagen i stort sett. Å som vanligt var vi ute å åt en god middag på stan. Jag å Susanne hittade vars en klänning å jag är super nöjd bild kommer imån. Nu måste jag sova skall upp om några timmar för att åka ut på havet. Godnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar