lördag 14 april 2012

Njuter...

I torsdags var vi på spa inget jag vanligtvis brukar vara bortskämd med, men är man i ett sånt här land så får man passa på.

Vi valde nått packet på spat som hette Agung's favorite å idet ingick fotbad, full body massage i 60 min, nån te body mask och body scrub. det var helt underbart. Efter hade dom dukat upp med te till oss i trädgården.

Igår var det sol och bad som gällde å så klart som vanligt en god middag ute på restaurang det blev friterade räkor med pomesfritt igår. I dag har det oxå bara varit sol å bad som varit i tankarna vi har känt att vi vill ha lite färg på kroppen innan vi ger oss ut på äventyr.

Medans Therese vila lite gick Susanne och jag en sväng till grann returangen spunky's för att äta en god lunch eller skall man kanske kalla det godis lunch? För Susanne åt fruktsallad med glass å till det drack hon ny pressad vattenmelon. Hon var nog den som åt nyttigast av oss för jag tog en banan pannkaka men chokladglass å till det drack jag ny pressad annanas, mums vad gott det var :).
Efter maten kom Nanna (en gammal farbror som som samarbetar med ägarna till vårat hus å tar ahnd deras båtutflykter) å fråga om han fick vissa oss en annan restaurang som lokal befolkningen äter på det tyckte vi lät spännande så vi följde med på en liten promenad. Kan säga att jag inte ångrar det för vägen dit även fast det var i närheten hade mycket vacker miljö att bjuda på.
Det var massa odlingsfällt över allt å små hyddor bland annat vi hitta oxå en kareokebar på vägen dit få se om det bli nån sång nån dag. När vi kom fram fick vi se ett litet ställe där man satt på mattor under tak å åt grillad fisk i kokosnöt skall tydligen vara väldigt gott har jag hör så det får vi nog prova nån dag.
Men nu klockan eftermiddag å jag är ganska trött promenaden tog på krafterna i det här varma vädret. Just nu ligger jag å slapparv i soffan på balkongen å tittar ut över palmerna. Det är en jätte varm dag idag man kan inte vistas mer än fem minuter i solen utan att svetten bara rinner från än. I morgon blir det en utflykts dag, skall bli jätte kul att få komma ut å se lite vad ön har att bjuda på å här finns massor att se. Igår hade vi ett lite möte på kvällen där vi planerade lite utflykter som vi vill göra. Nu skall jag läsa lite i min bok som jag fick låna med på semestern av Annie. Kram Fia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar