tisdag 27 december 2011

En mysig jul...

Ja jag har haft en jätte mysig jul tillsammans med min familj. I fredags jobbade jag kväll så det blev ingen riktig uppesittar kväll för min del men jag åkte till Hönö på kvällen och sov över hos Sebben och Annie. Dom har skaffat sej en liten kattunge med som var jätte söt så jag lekte lite med henne innan jag gick och la mej, kunde ju inte låta bli när hon var så söt. På morgonen för sov vi oss lite så vi missa den färjan vi tänkte tagit över till Rörö så vi fick ta en färja senare så vi kom lite för sent till Grötfrukosten men det fanns gott om gröt och jul frukost över till oss. Tycker det är en jätte mysig tradition som vi har att alla samlas hos morfar och mormor och äter julfrukost ihop, iår var vi dock inte så många som var hemma men vissa år är vi hela släkten. Efter frukosten gick vi hem till mamma där vi gav Sebben och Annie sina paket eftersom dom skulle åka tillbaka till Hönö och fira på kvällen med Annies familj. Eftermiddagen blev till att slappa i mammas soffa med film och så klart Kalle Anka innan det var dax för mat igen. När vi ätit var det dax att öppna lite klappar, jag hade varit snäll i år igen för jag fick en hel hög men paketer. Jag fick en jacka, en ungsfast form, strykjärn, tights, en lång stickad tröja, pällsväst, mascara, pyjamas, te och halstabletter.
Vet inte om jag fick med allt nu men mina julklappar var jätte bra och fina så jag är verkligen super nöjd. =) På kvällen sen spelade vi Alfapet vilket jag vann och det var extra kul eftersom jag har dyslexi, dock fick jag lite hjälp av Jolin som var jätte duktig. Det blev även lite film innan det var dax att gå hem till mitt rum på ön och sova. På juldagen fick jag en riktig sov morgon mormor väckte mej vid 11.30 då det var dax för lunch, riktigt skönt att få sova ut lite för engångs skull. Dagen blev till att spendera hemma hos Stina där  även mamma och Jolin var det blev sällskapsspelet "Med andra ord" , godis och läsk. Idag har jag jobbat nästan hela dagen så nu är jag lite trött men det var skönt att röra lite på sej efter två slappa dagar med mys och god mat.
Hoppas ni oxå haft en bra jul Kram Fia

Vilda

Granen

Några av mina julklappar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar