måndag 19 december 2011

Jul och inflyttningsfest x 2

I går kväll var jag på jul och inflyttningsfest x2 en vän som flyttat hit till området bjud in mej till fest. Det var en lite annorlunda fest en vad jag är van vid men jätte häftig och mysig på samma gång med. Skall jag vara ärlig tror jag inte jag varit på en sådan fest någonsin förut så det var första gången för mej och det blev en spännande kväll med mycket händelser. Kvällen började hemma hos min vän Sara och det gick inte att missa vad hon bodde för det var pyntat marschaller på ut sidan och i trappuppgången var det fullt av glitter samt en julgran. Det bjuds på välkomst dricka och lite snacks till. Vardagsrummet var ett dansgolv med musik i från spotify och spotify fick lite hjälp på traven av två bongotrummor så man kände rytmen i benen. Det blev även ett litet av brott i dansen då ett lite annorlunda Lucia tåg kom in och uppträde med nya variationer på sångerna och i klädda lite andra kläder. Efter halva kvällen skulle festen fortsätta hos en kompis till Sara för att fira hans första hands kontrakt, han bodde i huset brevid. Men på vägen till grann huset fick vi stanna mellan husen där vi bjuds på underhållning på utsidan båda av skön sång och eldslukande show jätte kul. När vi sen kom in i nästa lägenhet låg det madrasser över hela golvet i vardagsrummet och två soffer stog emot väggen jag satte mej brevid två jätte goa tjejer i soffan. När alla satt sej och lutat sej tillbaka blev det till att lyssna till en trubadur som var där med sin gitarr som spela och sjung lite för oss. Kvällen avslutades med nått som kallades för Bahjans och det var meditations sånger som man sjung tillsammans fattade jag det som. Måste säga att det var jätte häftigt och roligt att få testa på nått nytt.

Här är kvällens värdar Patrik och Sara

Trummorna som var med på festen

Lucia tåget

En jätte trevlig tjej som jag prata mycket med på kvällen

Hm...  jag i Lucia tågets fina hatt...

Eldshow

Här lyssnar vi på trubaduren

















2 kommentarer:

  1. Ser superkul ut!! Hade också velat va med!! Kram mamarose

    SvaraRadera
  2. Om det blir nån mer gång skall jag ta dej med ;)kram

    SvaraRadera