fredag 9 december 2011

Lite klantig :/

Skulle laga lite mat förut och stog och hackade tomater till pastasåsen. Men Fia är ju lite klantig ibland så råkade få med toppen på min tumme. Först såg jag bara hur det spruta blod så jag sprang och hämta lite papper och virade runt, slängde tomaterna som typ var blodmarinerade och gjorde klart maten satte mej och åt och då var jag typ på papper nummer tre men det slutade ju inte att blöda så jag tog en ordentlig titt på det och bestämde mej för att åka till akuten för det var ganska djupt hängde typ på en flik. Jag hade jätte tur för det var ingen kö på akuten så jag kom in direkt så nu är det stripat och jag har fått en såndär tumstrut som läkaren kalla det tur jag slapp sy. Men jag får inte använda tummen på ett par dagar sa dom den måste nämligen få läka ifred. Haha typiskt mej att vara så klantig nu har jag ju bara nio fingrar att jobba med eftersom vänster tummen är sjukskriven. Det kunde ju vart värre hade liksom tur i oturen nästa gång jag hackar tomater blir det till att bara koncentrera sig på det och inte hundra andra grejer samtidigt vilket jag är expert på. Men nått positivt var iallafall att sjuksköterskan uppe på östra han var rätt snygg så jag hade ju nått att vila ögonen på medans jag var där med ;)


Min stackars tumme med sin strumpa eller (tummstrut som läkaren sa)
Är ganska seg nu och har lite ont så det blir att dega en stund i soffan innan det är dax att sova för natten. Så ni får ha en fortsatt trevlig fredags kväll :)

2 kommentarer:

  1. Allvarligt, är Östra det närmaste du har till en läkarstation?! Helt knas

    SvaraRadera
  2. Nja närmast vet jag inte men vårdscentralen var stängd här och eftersom jag är bekväm av mej och bussen till Östra går här ifrån var det lättast att sätta sej på den.

    SvaraRadera