tisdag 18 oktober 2011

Sjalen!

Jag kanske skall börja med att berätta om dom senaste dagarna eftersom jag inte bloggat sen i fredags.
I lördags åkte jag ut till ön för att hälsa på familjen, släkten och min vän Madde. När jag kom ut blev det först en fika tillsammans med min morfar och mormor. Jag hjälpte även dom med deras dator som hoppat ur sitt läge och vägrade att starta upp, men jag lyckades lösa problemet. På kvällen gick jag hem till mamma för att ha tjejkväll tillsammans med henne mina två systrar och min goa vän Madde. Det blev god mat, sällskapsspel och en hel del goa skratt. Så tack tjejer för en toppen kväll!
På söndagen hjälpte min mormor mej att göra fransar på min sjal som jag stickat. För ett tagsen fick jag en rosa sjal av min pappas fru som hon stickat, vilket var jätte fin och jag blev jätte glad för den. Det var en försenad födelsedags present från henne och pappa. Men när jag titta på sjalen såg jag att den värkade ganska enkel att sticka så jag bestämde mej för att försöka sticka en själv. Hade dock inte stickat på ca: 20 år. Men det gick ju bra den blev jätte fin så nu skall jag sticka en till som jag skall ge till min jobba kompis. Tänkte man kanske kunde ha några sjalar i min snygga tidningskorg i skinn istället för tidningar. Det kan ju var gott på vintern när det är riktigt kallt ute och man får gäster, då man kan erbjuda dom en varm sjal runt axlarna när dom är frusna. Dock tänker jag inte erbjuda den rosa för den tänker jag ha som min privata eftersom jag fått den i present.



Den rosa jag fick i pressent...                              Sjalen jag stickat själv...


Tänkte först att jag skulle varit modell med sjalarna. Men eftersom jag är ensam här nu och det är ju ganska svårt att ta bra bilder på sig själv fick jag i stället ta lite hjäp av mina jackor. Hoppas ni tyckte det var ok och att ni gillar mina sjalar. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar