söndag 13 november 2011

En liten tripp till Hönö...

Igår var jag en sväng ute på Hönö för att hälsa på i Sebbens och Annies nya lägenhet. Jag hade tur för dom var på Ikea igår förmiddags så jag blev upphämtad här hemma. Först åkte vi till Ica för att dom skulle handla lite mat men sen bar det av ut till Hönö. Hönö är ju än jätte mysig och fin ö trots att den är lite större än den jag är uppväxt på. Skulle själv kunna tänka mej att bo på den ön. Lägenheten var jätte fin och mysig, den ligger i en källare men har ändå stora fönster så det kommer in ljus. Det var lagom stort kanske var badrummet lite väl stort men samtidigt ganska bra eftersom det är tvättsuga där inne med. Taket var ganska lågt var nästan precis att Sebben kunde stå rakt där tror han hade ca: 4cm till godo, men tycker nog att det låga taket gjorde lägenheten bara mer charmig och mysig i känslan. Jag trivdes starkt i lägenheten och tror att dom kommer få det toppen bra där när dom kommer helt iordning. Även Johanna kom förbi en sväng för att inspektera deras lägenhet och hon tyckte oxå om den jätte mycket. Innan det var dax för att åka hem så fick jag följa med dom hem till några vänner till dom Daniel och Hanna som även dom precis flyttat in i en lägenhet längre bort. Deras lägenhet var mycket större  men även den låg i en källare och var jätte mysig. Gillade deras braskamin och öppna planlösning, tyckte dom verkade jätte trevliga trots att jag bara träffade dom en kort stund. Hanna tror jag att jag träffat förr men Daniel har jag inte träffat förut vad jag vet. Men kul för Sebben och Annie att bo så nära sina vänner. Hade verkligen en jätte trevlig dag tillsammans med Sebben och Annie och deras vänner =) När jag skulle ta mej hem så fick jag lift av Johanna, hon skulle in till stan en sväng så hon erbjud sig att köra mej hem. Så tack Johanna för liften hem och tack Sebben och Annie för att ni gjorde min dag så jätte mysig =)

Sebbens nya kaffebryggare vilken tur att han hitta en digital med inbyggd klocka och timer, så den passar ju honom utmärkt eftersom han älskar digital och teknik pylar... fast lat som jag är så skulle jag nog kunna tänka mej en sån själv här hemma=)

Tyckte den här hyllan var lite söt i köket och böckerna var ju finnt uppsatta tillsammans med fyren...
Deras vardags rum som nästan är helt färdigt och iordning bara lite små saker kavr som skall fixas...
Nu skall jag sticka vidare på den lila sjalen jag började på igår kväll men ni får ha en fortsatt bra södags eftermiddag och kväll =)

2 kommentarer: