måndag 21 november 2011

Helg med pyssel =)

I lördags kväll kväll åkte jag hem till ön för att hälsa på. Det blev en jätte trevlig och mysig kväll med massa skratt. Mammas grannar och en go vän till henne kom över och sa hej en liten stund. Vi drack hemma gjord glögg som var jätte god sen bjuds det även på en god dricka som tydligen bara finns att köpa på Åland eller på båten dit. Tyckte den smacka lite som Gin och Tonic men dom andra sa att den inte gjorde det utan smakade grape. Jaja den var ju god i allafall och det blev ju en lugn, trevlig och lyckad kväll i gott sällskap.

Drickan dom sa bara finns på Åland att köpa...
dock vet jag inte om det stämmer...
På söndagen blev det lite pyssel i trädgården utanför. Goa Madde duktig som hon är hade snickrat ihop stommar till julbockar som hon delade ut till alla. Intresset var stort för det kom ett gäng inne ifrån stan som ville vara med och pyssla lite. Stommarna klädde vi i granris med hjälp av grön ståltråd, dom blev jätte fina för att vara första gången någonsin. Jag gav bort min julbock när jag var klar till morfar och mormor som blev jätte glada. Jag bor ju ilägenhet och i storstan så tror inte bocken hade fått stå så länge innan nån tagit den eller gjort sönder den. Men var verkligen jätte kul att få lärar sig att göra julbockar och tack snälla Madde för stommen och en mysig dag.

Min Julbock som jag gjorde igår =)
Jag hann även leka lite med valparna innan jag åkte hem igår. Lilla söta Vilda försökte även ta mina skor när jag skulle ta på mej och gå till färjan, kanske ville hon jag skulle stanna och busa lite till...

Visst är hon söt lilla Vilda
Idag har det varit ganska grått väder på utsidan men det har inte gjort så mycket eftersom jag jobbat och då gör det inget om vädret inte är så tipp topp. Nu tänkte jag äta lite, vet att man inte skall äta så här sent egentligen men är jätte hungrig och tror inte det är farligt om man fuskar nån gång ibland ;)  Kramis!!!

2 kommentarer:

  1. Hmm... vad gör det översta röda snöret? Ser ut som om du försöker strypa den =)

    SvaraRadera
  2. Haha... det har jag inte ens tänkt på får nog rätta till det nästa gång jag åker ut till ön. Snöret skall ju bara pynta han lite så han blir lite finare =)

    SvaraRadera