onsdag 9 november 2011

Söt sugen!!!

Under dom senaste dagarna har jag känt ett stor sötsug inom mej vilket jag inte haft på länge. Kanske var det chockladmuffinsen som satte i gång det hela. Men nu har tagit saken i mina händer och löst problemet genom att köpa hem lite mer frukt och även en mörk chokladkaka. För det är ju faktiskt så att en liten ruta på mörk choklad räcker för att stilla sötbehovet dessutom är den mörka även lite nyttigare. Sen är ju frukt även bra att ta till när man blir så sugen på nått sött funkar iallafall på mej. Allt för att slippa sötsuget på kvällen.
Idag tog Annie sitt körkort så Grattis till det, antar att Olmert nu kommer rulla lite oftare på vägarna vilket känns jätte kul (Olmert är Sebbens bil). Annie och Sebben har även varit gulliga att lösa mitt problem med det lila garnet som hade tagit slut i hela stan och även hos återförsäljaren. Men efter mycket jagande på telefon fick jag ändå tag på en garn affär ute på öarna som hade ett nystan kvar så dag har dom varit gulliga och hämtat mitt nystan så nu hoppas jag att jag har det i min hand redan till helgen så jag kan sätta igång. Hörde även att min mamma och Jolin köpt vars en ny säng idag så nu hoppas jag på pyjamas party inom den närmsta tiden och varför inte ta till en flaska skumpa och fira alla positiva framgångar och utvecklingar i familjen.

                                                Min sötsugs släckare...=)

Nu tänkte jag ta fram ett avsnitt av nått av dom programmen jag hade velat se men aldrig får tid för här på datan. Tur att man kan se dom avsnitt man missar på datan för då behöver man inte vara rädd att man missar nått. Inte för att jag följer så många tv program men några tycker jag nog är lite intressanta ändå. Har även hört att det program jag hade som ett av mina favoriter när jag var liten skall köra igång igen i lite ny tappning och modernare stil. Ni kanske också såg på det som små och minns det. Kär å galen heter det kommer ni ihåg det ???  där tre par tävlade om att få gifta sig i tv, så jag tänker kolla på det när det sätter igång igen och se om jag tycker det är lika roligt som jag tyckte när jag var liten. Dock har man ju lite annan syn på livet och saker och ting nu men det bor nog fortfarande en liten romantiker i mej. Ja ja ni får ha det så bra så länge kram på er ;)

2 kommentarer:

  1. Herregud, klart att det ska vara skumpa! Mitt tips är rosa till er tjejer =)

    SvaraRadera
  2. Rosa låter som en bra idé det är ju min favorit, kanske vore det gott med lite bär och smällt choklad att doppa bären i som till tugg med =) Mm nu blev jag verkligen sugen på detta både gott och lyxigt =)

    SvaraRadera