lördag 19 november 2011

Två bra filmer...

Efter som jag har en lugn hemma kväll så har jag nu sett två bra filmer som jag inte sett förut. Det var två helt olika filmer, den första var mer romatisk och rolig. Andra filmen var byggd på en sann historia och var jätte bra intressant och hemsk på nått sätt. Men den innehöll även glädje och lycka, eftersom tjejen tills slut nådde lycka och framgång trots sin hemska bakgrund. Så andra filmen hade en väldigt gripande historia. Första filmen hette "Pappa på burk" och handlade om en tjej som betsämt sig att bli gravid med hjälp av en spärmadonation. Då hennes kompis får reda på det vilket han inte gillar och därför byter han ut spärman i smyg mot sin egen när han är på fyllan. Han får minnes luckor och minns inte det hela förren några år senare då han träffar barnet och inser att det är en kopia av honom. Gansk rolig, konstig och romantisk historia, men den var bra och värd att se.
Andra filmen hette "En blomma i Afrikas öken" Den hanlade om en känd fotomodells liv. Och var en fruktansvärt bra och gripande film. Så har ni inte redan sett den kan jag rekomendera den starkt. Vet att den även finns på bok men eftersom jag inte är nån stor läsare har jag inte läst den men har hört talas om den en hel del.


Lånad bild

Lånad bild

Nu skall jag sticka lite innan det är dax att sova lite, imorgon förmiddag skall jag ta mej ut på stan en sväng. Behöver grön ståltråd så blir ut och leta efter det i mån. Men ni får ha en fortsatt bra natt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar