torsdag 3 november 2011

Positivt!!!

Det händer en del nu samtidigt som tiden går fort så här års. Min bror Sebastian och hans tjej Annie har fått en lägenhet med omedelbar inflyttning. Är jätte glad för deras skull detta var dom värda efter en tids sökande av att hitta sitt gemensamma boende. Även min syster Stina har fått besked av att hon kan flytta in i lägenhet inom kort som hon fått men hon legat och väntat på eftersom dom renoverat den från grunden. Är jätte glad även för hennes skull. Så nu ser det ut som om att det blir två flyttar i familjen innan årets slut.
Tänk vad konstigt det kommer kännas för mamma och Jolin nu som är vana att leva i kollektiv. Dom har ju bott alla i en tre dock är ju Sebben inte hemma så ofta men det har ju varit ganska trångt i lägenheten. Mamma och Jolin delar ju sov rum men nu när dom andra flyttar hemifrån betyder ju det att dom för första gången på tio år för egna sov rum. Visst kommer det säkert att kännas konstigt till en början men sen kommer det att bli skönt för dom att få lite plats att röra sig på och även kunna stänga en dörr om sig då dom vill vara ifred. Så stor omställning och mycket positiv glädje i familjen.

Idag har jag grejat här hemma, även varit en sväng ner på torget och handlat lite. Fyllt i lite papper som skall skickas eller lämnas in. Så har fått gjort en hel del. Frästen jag har ju även stickat en grå sjal till en likadan som den jag sticka tidigare så har i dag även satt lite fransar i den. Men jag har inte hunnit börjat på den lila än som jag har lovat att sticka till min jobba kompis men skall försöka göra det snart lovar jag. I morgon måste jag boka tvätt tid då det behövs tvättas lite här hemma, tänkte även se om jag orkar baka lite var ju så längesen jag gjorde det och jag tycker ju det är ganska kul trots allt.


Just nu har jag hoppat i min lilla lila sparkdräkt och fixat lite te samtidigt som jag tittar ut genom mitt fönster och tänker på hur mysigt men ändå skrämmande mörkret där ute känns. Är nog dax att försöka sova lite så man är pigg inför morgon dagen man vet ju aldrig vad den har att bjuda på ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar