onsdag 4 januari 2012

Dagens tre filmer...

Tänkte jag kunde  berätta lite kort om dom tre filmerna jag sett idag. Den första hette "Dr Dolittle 5" å jag tyckte den var töntig och värdelös, men det var ju en barn film tror jag men ingen jag någonsin kommer att vilja se igen. Den handla om nån tjej som kunde prata med djur och ville jobba med att hjälpa djur. Dock hamnade flickan i trubbel men i slutet löste sej allt igen.

Lånad bild
Den andra filmen hette "In country", Måste säga att i början tyckte jag filmen var ganska seg. Men efter ett tag blev den bättre och i slut ändan tyckte jag nog att den var rätt så bra. Den handlade om  en tjej vars pappa aldrig kom hem ifrån kriget så hon fick aldrig träffa honom och hennes mamma gifte om sej och flyttade ifrån den lilla staden. Flickan försöker få redan på information om vad som hände med hennes pappa först vill ingen tala om det men till slut får hon pappans dag bok och där finns alla svar på vad som hände i kriget. En gammal men helt okej film att se.

Lånad bild
Den tredje filmen hette "Intolerable cruelty" en helt ok film. Jag gillade denna filmen då den handlande om makt, äktenskap, skilsmässor och romantik, lite av en annorlunda sådan film tyckte nog att den påminde om en annan film jag sett för många årsedan.

Lånad bild
Nu säger jag natti natti ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar