torsdag 12 januari 2012

En sådan dag...

Jag vaknade med ett leende på läpparna och kände att idag kommer bli en bra dag, men jag hade tydligen lite fel. Det börjar med att kaffet är slut vilket jag är kaffe beroende så jag slänger på mej kläderna och springer ner till affären och köper kaffe. När jag kommer hem och skall göra mitt kaffe så visar det säg att grannen fått för sej att renovera badrummet och har stängt av vattnet utan nån för varning inga lappar om det i trapp uppgång eller brev inkastet, ni fattar vilken idiot. Jaja tänkte jag han sätter väll på det snart igen men det tog alldeles förmånga timmar. Fattar ni från klockan nio på morgonen till halv fyra på eftermiddagen var vattnet helt avstängt och huvudvärk fick man då man blev utan kaffe större delen av dagen. Han kunde väll åt minstånde förvarnat innan? Är det inte lite respektlöst att inte göra det när man bor i hyresrätt? Hade han sakt till innan hade man ju kunnat tappa vatten i en spann eller i en karaff så man hade haft till det viktigaste i allafall som till att spola med, borsta tänderna i och till mitt kaffe. Jag som trodde man skulle visa hänsyn till varandra när man bor i ett hyreshus iallafall är det så jag försöker leva men vissa verkar bara tänka på sej själva, så idag är jag riktigt besviken över mina grannar så nu när jag hört att dom bråkat lite i kväll känner jag nästan lite skadeglädje.
Iallafall så var mitt eftermiddags kaffe nästan som en befrielse eller det var det nog eftersom det tog bort större delar av huvudvärken. Normallt sätt brukar jag tycka om  mina grannar för dom hejar alltid glatt och klagar aldrig på någonting anntar att det kanske just idag gjorde att jag blev extra besviken. Eller jag gillar inte när dom övar vissa av sina instrument men det är dag tid så det står jag ut med. Vet inte om jag berättat det men ovanför mej är det nån som försöker lära sej spela trumpet och under mej är det nån som  försöker lärar sej blockflöjt. Har lite svårt för dom instrumenten i vanliga fall så ni kan gissa hur det låter i mina öron när nån försöker lära sej nått dom inte kan. Men min medicin mot det är att sätta på bra musik på min stereo och höja lite så jag knapp hör dom, lite svårt ibland dock att överrösta en trumpet.
Ja nu tänker jag lägga mej och sova med hopp om att morgon dagen bara kan bli bättre eller??? Är det inte så man skall tänka för att bli på bättre humör??? För säkerhetskull har jag tappat upp vatten i en karaff som jag satt i kylen! Natti natt Kram Fia

1 kommentar:

  1. Shit, blockflöjt OCH trumpet?! Jag hade nog fan flyttat! =)

    SvaraRadera